Supraîncărcarea și Supraproducția

Supraîncărcarea și Supraproducția afectează performanța fiecărui post de lucru (precum și a procesului). Pe lângă problemele ”materiale” care pot apărea din aceste cauze – defecte, manipulări, distrugeri în timpul transportului, degradare datorată mediului, etc – am observat că se mai întâmplă ceva interesant în mintea omului și acel ceva afectează performanța.Supraincarcare-supraproductie

Prin Supraîncărcare înțeleg un post de lucru (sau proces) care are timpul de execuție mai mare decât postul de lucru (sau procesul) anterior.

Prin Supraproducție înțeleg un post de lucru (sau proces) care are timpul de execuție mai mic decât postul de lucru (sau procesul) următor.

Practic, supraîncărcarea și supraproducția sunt complementare; dacă la un post de lucru apare Supraîncărcarea, la postul anterior este Supraproducție.

Supraîncărcarea

Atunci când la un post de lucru se acumulează multe repere (piese de prelucrat sau asamblat, hârtii de rezolvat, etc) decât capacitatea pe care o are postul respectiv. Atunci, în mintea omului se întâmplă ceva; apare un sentiment de frustrare și neputință. Se gândește că ”orice aș face nu pot finaliza lucrul care așteaptă la postul meu” și apare un sentiment de neputință. În unele cazuri aceasta duce la scăderea performanței omului – oricum nu pot termina tot ce am de lucru – iar în alte cazuri conduce la apariția defectelor - ”trebuie să termin orice ar fi” (ceea ce înseamnă tot reducerea performanței).

Această situație poate fi rezolvată în funcție de nevoia clientului:

- Dacă nevoia clientului este mai mare decât capacitatea postului respectiv, recomandarea mea este să dublați postul. Pentru o performanță superioară recomand crearea a încă unui post de lucru și cele două posturi să lucreze în același timp. Bineînțeles, aici sunt constrângeri de spațiu și costuri. Dar dacă aceste constrângeri sunt minore, vă recomand să mai creați un post identic.

- Dacă nevoia clientului este mai mică sau egală cu capacitatea postului respectiv, aprovizionați postul cu o cantitate care poate fi executată în intervalul de timp (1 oră, 4 ore sau 1 schimb). Cantitatea suplimentară depozitați-o altundeva (acel loc ar trebui să funcționeze ca un Kanban și să dea semnalul de aprovizionare). În acest fel eliminați problemele mentale legate de supraîncărcarea postului și, în plus, măsurați și performanța postului.

Supraproducția

Este opusul supraîncărcării. De fapt, atunci când la un post de lucru este supraproducție la următorul post de lucru din proces este supraîncărcare.

Dar cum afectează supraproducția performanța? Pe lângă faptul că poate apărea un defect la toată seria – feedback-ul din proces vine cu întârziere – în mintea omului apare următoarea problemă: ”De ce să fac mai multe repere, când colegul meu nu poate ține pasul cu mine?” Și atunci performanța lui scade.

Și această situație poate fi rezolvată în tot funcție de nevoia clientului:

- Dacă nevoia clientului este mai mică decât capacitatea postului respectiv, recomandarea mea este să faceți postul să poată fi folosit și pentru alte repere/operații. Pentru o performanță superioară recomand ca postul să fie multifuncțional. Dacă acest lucru nu este posibil, va trebui să mutați omul la un alt post. ATENŢIE! Cantitatea maximă nu trebuie să fie mai mare decât capacitatea zilnică a postului următor.

- Dacă nevoia clientului este egală cu capacitatea postului respectiv, va trebui să rezolvați problema de supraîncărcare a postului următor în modul descris la supraîncărcare, soluția 2.

Practic întâlnim Supraîncărcarea și Supraproducția în fiecare zi și la fiecare proces. Aceasta înseamnă că zilnic trebuie rezolvate aceste probleme. Întrebările de mai sus apar în mintea omului zilnic și nu sunt au legătură cu cantitatea de piese (că sunt 10 sau 1000).

Vrei să îmbunătățești performanțele companiei? Garantăm atingerea obiectivelor! Contactează-mă la telefon 0788-786383

sau email adrian.oprea@avoleanconsulting.ro

Scrie un comentariu despre acest articol. Ți-a plăcut sau nu; ai întâlnit situații similare; ai o problemă pe care nu poți să o rezolvi? Scrie un comentariu.


Adrian Oprea ajută clienții să obțină rezultate spectaculoase de productivitate într-un timp scurt, de maxim 90 de zile. De peste 10 ani este arhitectul îmbunătățirii proceselor de management și operaționale ale clienților, astfel încât aceștia să obțină o productivitate ridicată și un nivel ridicat de calitate a produselor.

2 comentarii la „Supraîncărcarea și Supraproducția

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *