Change managementManagementOrganizare

Pregătește-te să repornești fulminant

Da, este o perioadă dificilă: multe firme au oprit temporar activitatea și multe urmează să o oprească. Asta este realitatea.

Dar, atunci când oprești activitatea nu acționa pripit (oprești curentul, trimiți oamenii acasă și pui lacătul la ușă).

Pregătește-te pentru a reporni la cel mai înalt nivel.

Cunoști proverbul “Nu te zgârci la tărâțe și te ieftinești la făină”. Așa că:

  • Ai grijă de angajați, cu ei vei lucra și după această criză;

  • Păstrează echipe de mentenanță în fabrică; cu siguranță sunt multe lucrări de mentenanță restante sau/și mentenanță preventivă. Este un cost suplimentar incomparabil mai mic decât opririle neplanificate ale utilajelor după ce repornești. Faceți un plan pentru aceste lucrări.

  • Asigură-te (la propriu – cu ochii tăi) că liniile de producție sunt goale și toate produsele rămase pe flux sunt în magazie/depozit. Este greu de crezut că la repornire clientul va cere exact produsul pe care îl ai pe flux, și vei pierde timp (de producție)

    pentru a schimba reperul.

  • Faceți curățenie ca „pentru audit”. Oamenii se vor simți bine când va fi reluată activitatea și vor menține nivelul de curățenie și ordine. Retușați și marcajele, vopseaua, instrucțiunile, etc.

  • Acțiunile restante de îmbunătățire continuă (5S, SMED – de mai sus, managementul vizual, etc) trebuie finalizate. Este o oportunitate extraordinară pentru a trece la următorul nivel.

Chiar dacă ai oprit deja, poți să faci acțiunile de mai sus și te vei pregăti pentru start. Dacă încă nu ai oprit, poți să planifici cum și cu cine faci acțiunile de mai sus.

Aceste acțiuni afectează pe termen scurt compania, dar rezultatul se va vedea la repornire și va depăși cu mult costul necesar pentru acțiunile de mai sus.

Nu uita că este o oprire temporară! Cuvântul cheie este „temporar”.


Adrian Oprea ajută clienții să obțină rezultate spectaculoase de productivitate într-un timp scurt, de maxim 90 de zile. De peste 10 ani este arhitectul îmbunătățirii proceselor de management și operaționale ale clienților, astfel încât aceștia să obțină o productivitate ridicată și un nivel ridicat de calitate a produselor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *