Eficienta individuala NU este cheia performantei!

indvAm constatat ca, in domeniul producției și serviciilor, se pune accentul pe eficienta individuala (exista exceptii), in speranta ca o creștere a eficientei persoanei va duce la cresterea spectaculoasa a profitului firmei. Este o greseala!
Eficienta individuala NU este cheia performantei! De ce cred asta? Cel mai bine pot explica prin exemplul urmator, pe care fiecare dintre noi il intalneste mai des sau mai rar.

Imaginati-va ca trebuie sa ridicati un act, de la una dintre institutiile statului, pentru care aveti nevoie de doua aprobari, de la 2 (optimist) ghisee diferite. La primul ghiseu sunteti primul, functionarul de la ghiseu rezolva treaba in 10 sec dupa care mergeti la ghiseul 2 unde stati la coada 10 min si functionarul de la ghiseu rezolva treaba in 10 sec.

Procesul necesar este:

Functionar 1 10sec + Stat la coada 600sec + functionar 2 10 sec = 620 sec.

Rezultat: Timp efectiv necesar obtinerii actului 20 sec iar Timpul total alocat 10min si 20 sec (620 sec).

Dupa cum puteti observa, cei doi functionari sunt 100% eficienti, dar rezultatul muncii lor (PROCESUL) NU este eficient (pierdeti de 31 ori mai mult timp decat era necesar-timpul efectiv).

In schimb, daca cei doi functionari ar fi doar 50% eficienti dar ar sta unul langa altul (eliminam timpul de asteptare) procesul ar fi:

Functionar 1 20sec (50% eficient) + Stat la coada 0sec + functionar 2 20 sec (50% eficient) = 40 sec.

SURPRINZATOR nu?

Obtinem un proces de 15,5 ori mai scurt (mai profitabil!) cu oameni care lucreaza mai putin (jumatate), si toate acestea doar printr-o organizare mai buna! Deci putem spune ca Eficienta individuala NU este cheia performantei!

Castigul pe care l-am aratat in exemplul de mai sus nu poate fi evidentiat niciodata prin masurarea eficientei individului (probabil ca folosind eficienta individuala s-ar fi ajuns la ore suplimentare sau angajarea unui numar suplimentar de oameni, etc – cheltuieli suplimentare), ci numai prin masurarea eficientei PROCESULUI.

In concluzie, masurarea eficientei individului (sau imbunatatirea acesteia) NU va conduce la imbunatatirea performantelor globale. Procesul, in ansamblu, conteaza.


Adrian Oprea ajută clienții să obțină rezultate spectaculoase de productivitate într-un timp scurt, de maxim 90 de zile. De peste 10 ani este arhitectul îmbunătățirii proceselor de management și operaționale ale clienților, astfel încât aceștia să obțină o productivitate ridicată și un nivel ridicat de calitate a produselor.

7 Responses

  1. […] diferită pentru a avea productivitatea mai bună. De exemplu, în loc să vă concentrați pe eficiența individuală sau pe cât de mult se produce, concentrați-vă pe eficiența procesului sau pe cât este livrat […]

  2. […] alt birou în locul celuia pe care l-ar fi putut vinde! Probabil principalul lui indicator era ”eficiența individuală” și nu prea avea treabă cu […]

  3. […] după funcționalitatea procesului următor (ne gândim la ”CLIENT”) am îmbunătățit eficiența procesului următor – […]

  4. […] X a ales eficienta individuala ca indicator de performanta de baza – in functie de care se calculeaza performantele angajatilor. […]

  5. […] manageri (in special) si pana la operatori, pentru a crea produse mai bune, cu costuri mai mici, cu procese mai bune si, nu in ultimul rand, pentru a crea un loc de munca […]

  6. […] acestea scot in evidenta faptul ca sistemul de lucru NU este orientat spre maximizarea plus-valorii, a profitului (prin eliminarea continua a pierderilor) ci spre a tine omul […]

  7. […] Eficienta individuala NU este cheia performantei! […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *