Ce vor clientii? Produse noi, mai bune, mai ieftine si usor accesibile.
Ce vor angajatii? Conditii de munca mai bune, siguranta locului de munca si posibilitatea de a avea un trai mai bun.
Ce vor proprietarii afacerii? Un profit cat mai bun.
Aceste lucruri sunt valabile in toate domeniile de activitate - comert; servicii si productie
Pare imposibil sa obtii toate acestea in conditiile economice actuale?
Este foarte posibil, dar trebuie facute anumite schimbari in modul de gandire si de a aborda lucrurile. Aceasta schimbare de mentalitate duce la implementarea unui sistem LEAN de management care sa-ti asigure o flexibilitate ridicata si costuri reduse pentru produsele pe care le oferi.
Cum poate un sistem Lean de management sa ma ajute?
CLIENTI
Prin implementarea corecta a sistemului Lean Management, rezultatele nu vor intarzia sa apara. Aceste rezultate se vor reflecta in:
- Imbunatatirea calitatii
- Cresterea capacitatii operationale
- Timp mai scurt de livrare (de la primirea comenzii pana la livrare)
- Stocuri si inventar mai mic
- Cheltuieli mai mici cu intretinerea
si multe altele.
Acestea sunt rezultate care se obtin intr-un termen relativ scurt (6 luni – 1 an). Aplicand corect sistemul, acesta va duce la cresterea gradului de inovatie din cadrul organizatiei, ceea ce va ofera posibilitatea de a lansa produse noi pe piata. Altfel spus, cresteti gradul de multumire a clientului.
Daca nu o faci tu, cu siguranta se va gasi altcineva sa o faca!
ANGAJATI
Implementand sistemul Lean de management, acesta va crea transparenta necesara pentru ca angajatii sa fie mai siguri si mai atasati de organizatie. Totodata, ei vor deveni mai responsabili si pro-activi in cadrul firmei.
Pentru ca toate acestea sa se intample, sistemul trebuie implementat corect.
Este necesar ca bunastarea firmei sa se reflecte in bunastarea angajatilor, care se poate traduce, sumar, in conditii de munca mai bune si venituri mai bune.
Am auzit de mai multe ori ca “produsele noastre nu se vand pe piata locala pentru ca sunt de calitate si scumpe pentru puterea de cumparare de aici” (dupa cum am aratat mai sus, un produs de calitate nu trebuie sa fie neaparat scump!). As vrea sa va reamintesc ca in 1926, Henry Ford a crescut salariile muncitorilor tocmai pentru ca acestia sa poata cumpara produsele pe care le fabrica ! (Today and Tomorrow - Special Edition of Ford's 1926 Classic– va recomand aceasta carte extraordinara).
In cele din urma intrebati-va: Cine sunt clientii mei finali? Oare nu tocmai angajatii mei?
PROPRIETARII AFACERII
Prin reducerea costurilor profitul creste substantial. Obtinerea calitatii dorite de prima data, reducerea timpilor de stationare a masinilor din cauza defectiunilor, reducerea si cresterea vitezei de rotatie a stocurilor, folosirea eficienta a echipamentelor, etc, duc nu numai la cresterea marjei de profit, ci si la o imbunatatire substantiala a cash-flow-ului (a lichiditatilor).
Responsabilizarea angajatilor si atragerea lor de partea organizatiei duc, de asemenea, la o reducere substantiala a costurilor. (Cati angajati sunt interesati ca daca tiparesc color cresc costurile firmei? Sau ca daca deranjeaza un coleg si ca acesta trebuie sa-si ia lucrul de la inceput?)
In plus, un beneficiu ascuns, este chiar fidelizarea clientilor! Ceea ce inseamna mai multe vanzari si o anumita constanta in vanzari!
Probabil ca va ganditi ca, asa cum am auzit de multe ori, in Romania cele descrise mai sus nu se pot face!
Dati-mi voie sa va contrazic. Intr-adevar, nu este un proces de “azi pe maine”. Este un proces care dureaza, dar care va aduce beneficii constante si deloc neglijabile.
Adrian V Oprea specialist in implementarea si dezvoltarea sistemului de imbunatatire continua. Utilizand experienta acumulata in Toyota business, atat in Japonia cat si in Europa, precum si perfectionarea continua a modului de lucru, consultanta si training-urile pe care le oferim permit clientilor nostri sa spuna ca performantele obținute depășesc țintele initiale.
Vrei să îmbunătățești performanțele companiei? Garantăm atingerea obiectivelor! Contactează-mă la telefon 0788-786383 sau
Adrian Oprea ajută clienții să obțină rezultate spectaculoase de productivitate într-un timp scurt, de maxim 90 de zile. De peste 10 ani este arhitectul îmbunătățirii proceselor de management și operaționale ale clienților, astfel încât aceștia să obțină o productivitate ridicată și un nivel ridicat de calitate a produselor.