10 indicatori pentru leadership slab

10 indicatori pentru leadership slab

Oamenii isi parasesc seful nu slujba. Cercetarile efectuate in SUA si Marea Britanie au scos la iveala faptul ca principalul motiv pentru care oamenii parasesc o companie este relatia pe care o au cu seful lor, care creaza un mediu de munca neplacut si in care nu se simt tratati corect si nu au posibilitatea sa ofere totul.

Sunt mai multe exemple de leadership slab care contribuie la ruperea relatiilor dintre manager si oamenii cu care lucreaza. Iata 10 indicatori pentru leadership slab, cele mai intalnite obiceiuri care semnaleaza necesitatea de imbunatatire a leadership-ului:

1. Nu asculți oamenii

Cat de mare este frustrarea pe care o simti atunci cand vezi ca cineva nu asculta ce spui? Cum crezi ca se simt ceilalti cand tu nu-i asculti? Liderii slabi nu-si programeaza timp pentru a-si asculta oamenii iar, in loc de a avea o conversatie ei fac mai multe activitati - isi verifica e-mail-ul, vorbesc la telefon sau se ocupa de altceva in acest timp. Daca vrei ca oamenii sa se simta apreciati, asculta ce au de spus.

2. Micro-managementul

Cum te simti cand cineva iti urmareste fiecare miscare? Ai impresia ca asteapta sa faci o greseala si sa vina sa-ti arate ca ai gresit? Crezi ca are incredere ca faci o treaba buna? Oamenii nu vor da niciodata tot ce pot daca simt ca nu ai incredere in ei sau/si vad ca cineva sta in permanenta in spatele lor si-i verifica. Daca astepti ceea ce este mai rau de la oamenii tai, de obicei vei primii ceea ce astepti! De asemenea, daca-ti petreci timpul verificand ce fac altii, tu cand iti mai faci treaba?

3. Concentrarea pe sarcina si nu pe individ

Ai lucrat vreodata pentru un sef care este interesat numai de finalizarea sarcinilor? Ai avut sentimentul ca esti doar un numar si poti fi inlocuit imediat? Daca un lider este prea concentrat pe indeplinirea sarcinilor tinde sa fie nepasator fata de oamenii implicati in indeplinirea sarcinilor respective. Comportamentul lider-ului devine impersonal, tinzand sa nu mai fie interesat de cum se simt oamenii si incep sa lipseasca laudele meritelor, incurajarea si recunoasterea. Intr-un astfel de mediu oamenii nu se simt apreciati si aceasta va conduce la nemultumire in cadrul echipei.

4. NU se aplica standarde

Cum te simti cand nu sti ce se asteapta de la tine? Cum te simti cand vezi oameni care fac orice vor, fara ca sa sufere nici o consecinta pentru comportamentul lor? Oamenii au nevoie sa-si inteleaga clar rolul si responsabilitatea si, la fel de important, dupa ce este definit standardul (nivelul) care se asteapta, acesta sa fie pus in aplicare si respectat! Un lider slab nu reuseste sa ia masurile necesare cand standardele nu sunt indeplinite si mesajul transmis in aceasta situatie este ca standardele nu sunt importante! Odata ce se deviaza de la standard, performanta si rezultatele scad. Oamenii respecta un Lider atunci cand afiseaza putere, integritate si fair-play. Neaplicand standardele inseamna ca aceste calitati ii lipsesc Liderului.

5. Lipsa comunicarii eficiente a asteptarilor.

Ai o imagine clara a succesului pentru tine insuti? Daca nu, cum poti sti daca ai facut o treaba buna? Sa "zbieri" la oameni, nu este raspunsul corect! Atunci cand oamenii inteleg ce se asteapta de la ei si cum pot atinge aceste asteptari, atunci tind sa aiba un nivel ridicat de incredere in abilitatile lor pentru a atinge acele asteptari - presupunand aceste asteptari sunt, in primul rand, realiste! Un lider puternic si eficient "deseneaza" o imagine clara si precisa a ceea ce asteapta de la oamenii lui si ajuta la crearea unui mediu care sa le permita acestora cea mai buna sansa la succes.

6. Feedback ineficient - pozitiv sau negativ

Cand a fost ultima data cand ai primit un feedback referitor la cum te descurci? Pentru oameni este dificil sa dea tot ce pot atunci cand lucreaza in "vid". Daca nu-ti rezervi timp sa spui oamenilor cum se descurca, cum vor sti ei daca se ridica la inaltimea asteptarilor? Daca primesc un feedback regulat, oamenii vor avea o mai buna intelegere a ceea ce trebuie sa faca pentru a-si atinge obiectivele, daca sa continue ceea ce fac sau sa-si corecteze activitatea. Daca feedback-ul este oferit intr-o maniera calma, constructiv si obiectiv poate fi o unealta extraordinara pentru a ajuta oamenii sa se dezvolte si sa se imbunatateasca.

7. Comunicarea NUMAI a ceea ce este necesar

Se spune ca "cunoasterea este putere" si impartasirea cunostintelor stimuleaza increderea oamenilor si-i face sa se simta parte din echipa. Neimpartasind cunostintele este o cale rapida de a frustra oamenii, "tinandu-i in intuneric" referitor la problemele care au influenta asupra rolului lor in organizatie. Daca planurile si alte zone ale afacerii sunt 'secrete' si nu impartasite cu alte departamente, CUM poate personalul sa inteleaga modul in care ei pot juca un rol activ pentru atingerea obiectivelor companiei.? Comunicarea viziunii si a obiectivelor companiei are un rol important in imbunatatirea angajamentului angajatilor.

8. Iei decizia intai si apoi soliciti feedback

Daca oamenii isi asuma responsabilitatea pentru obiectivele departamentale sau ale echipei, ei trebuie sa simta ca fac parte si din procesul de luare a deciziei. Liderii slabi cred ca ei trebuie sa fie cei care stiu toate raspunsurile si ca toate deciziile trebuie sa fie luate la 'varf' si apoi transmise in companie. Decizia finala ar trebui sa ramana la 'varf', dar liderii eficienti pot obtine angajamentul oamenilor cerandu-le si ascultandu-le parerea referitoare la deciziile importante ale organizatiei INAINTE ca decizia sa fie luata. Este destul de frecvent cazul in care 'cei de jos' sa aiba experienta si cunostintele necesare pentru a sti cel mai bine cum sa abordeze o situatie specifica. Si atunci nu este evident ca este nevoie de feedback-ul tuturor INAINTE ca decizia sa fie luata?

9. 'Pasarea' responsabilitatii

Stiu un manager care-si anunta noii angajati, inca din prima zi, ca orice succes vor obtine acesta va fi meritul managerului, dar va fi vina lor pentru orice va merge rau! Cum crezi ca acest nou angajat l-a privit pe manager?

Arta leadership-ului inseamna asumarea responsabilitatii, atunci cand este necesar, si a permite altora sa primeasca laudele atunci cand le merita. Liderul slab cauta sa arate cu degetul si sa indeparteze vina de el cu orice ocazie, dar aceasta este doar un beneficiu pe termen scurt pentru el, limitele lui vor fi rapid identificate.

10. Fara simtul umorului

Daca tu nu te bucuri de ceea ce faci, de ce ar trebui sa le placa oamenilor cu care lucrezi? Simtul umorului este un element vital pentru un lider de succes, indica faptul ca lucrezi pentru cineva care are lucrurile sub control, cineva care este relaxat si cineva care este increzator in obtinerea succesului. Aceasta nu te impiedica sa fii profesionist, pentru ca este timp si loc si pentru a rade, precum este timp si loc pentru a te concentra pe atingerea obiectivelor, iar un pic de relaxare este benefica in timpul unui drum lung.

Gandeste-te la cei mai buni Lideri pentru care ai lucrat, cum se potrivesc calitatile lor cu cele de mai sus?

Acum, aceeasi intrebare dar despre cei mai rai Lideri pentru care ai lucrat .......

Cum te vezi ...?

Sursa: 10 indicators of poor Leadership - http://bookboon.com/blog/2014/02/10-indicators-poor-leadership/


Adrian Oprea ajută clienții să obțină rezultate spectaculoase de productivitate într-un timp scurt, de maxim 90 de zile. De peste 10 ani este arhitectul îmbunătățirii proceselor de management și operaționale ale clienților, astfel încât aceștia să obțină o productivitate ridicată și un nivel ridicat de calitate a produselor.

3 comentarii la „10 indicatori pentru leadership slab

  1. Pingback: max
  2. Pingback: Stephen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *