Uncategorized

Sistemele simple functioneaza

EsteSistem simplu sau complicat în natura umană să complicăm lucrurile. Nu știu de ce. Poate ca din cauza educației pe care o primim sau pentru că ni se pare banal și nespectaculos să facem lucrurile simplu.

Nu este o noutate.

Sun Tzu spunea:

Scapă înțelegerii comune victoria obținută înainte ca situația să se fi cristalizat. Cel care o dobândește nu câștigă deci deloc o reputație de înțelepciune. Înainte să-și fi înroșit sabia în sânge, țara inamică a capitulat

Oare se caută gloria și afirmarea?

În cadrul unei companii există 3 procese principale care trebuie ținute sub control și divizate în sub-procese:

1. Clienții

2. Producția

3. Aprovizionare – Livrare.

1. Clienții – un Sistem

Nu sunt un specialist în marketing, dar un sistem funcțional trebuie să răspundă la următoarele:

CINE sunt potențialii clienți;

CUM contactez potențialii clienți;

CARE este oferta pe care o fac potențialilor clienți;

DE CE ar cumpăra de la mine;

Pentru clienții actuali:

CUM fidelizez clienții actuali;

CARE sunt produsele pe care le putem dezvolta împreună;

CARE este modul de comunicare cu clienții actuali.

CUM mă asigur că clienții actuali sunt mulțumiți de colaborare.

CE – CÂND – CÂT (în ce cantitate) trebuie să produc

2. Producția – un Sistem

Un sistem eficient de producție trebuie să răspundă la:

CE – CÂND – CÂT (în ce cantitate) trebuie să produc; Practic aceasta este planificarea producției, conform cererii clientului.

CUM trebuie să produc pentru a fi eficient? Cel mai simplu și eficient mod de lucru este relația client-furnizor: clientul cere un anumit produs, într-o anumită cantitate și la un anumit moment, iar furnizorul trebuie să asigure acea cantitate. Această relație trebuie dezvoltată între două posturi de lucru și, mai departe, între linii de producție sau între diferite secții. Este simplu, nu-i așa: dacă clientul nu cere produsul, nu-l fabricăm.

CU CINE produc ceea ce vrea clientul. Aceasta este legată de PRODUCTIE pentru că acesta este clientul care cere (în funcție de necesități) necesarul de forță de muncă. Este în strânsă legătură cu întrebarea precedentă CUM. Dacă sistemul nu este eficient, voi avea nevoie de o capacitate mai mare pentru a putea satisface cererea clientului.

3. Aprovizionare – Livrare – un Sistem

Un sistem eficient înseamnă să fie capabil să ofere clientului CE are nevoie, atunci CÂND are nevoie și în cantitatea de care are nevoie, indiferent dacă este vorba de clientul extern (beneficiarul produselor firmei) sau de clientul intern (PRODUCTIA).

De multe ori văd aceste lucruri simple cum sunt complicate de nu mai știe nimeni care a fost scopul inițial sau unde se vrea să se ajungă. Aceste complicații ajung deseori să fie dezbătute în ședințe lungi în care, de obicei, lucrurile se complică și mai mult în loc să se simplifice.

Stai câteva minute și gândește-te ce lucruri faci fără a fi convins sunt utile, apoi încearcă să nu mai faci acel lucru. În majoritatea cazurilor (eu zic că peste 80%) acel lucru chiar nu mai trebuie făcut.

De asemenea, dacă vrei să introduci un formular nou, care va trebui completat de cineva, gândește-te ce poți scoate din ce completează deja acel cineva; sau, din formularele actuale nu poți extrage ceea ce-ți trebuie?

Nu uita! Cu cât sistemul este mai simplu și mai ușor de înțeles, cu atât funcționează mai bine.

M-as bucura sa-mi spui parerea ta