Change managementManagementOrganizare

Cresterea productivitatii inseamna dezvoltarea companiei

Ca și manager șeful tău și investitori se bazează pe tine să faci o treabă bună.

Dar, mai exact, ce înseamnă asta. Gândește-te! Care este treaba ta?

Ești manager, dar ce gestionezi? Gestionezi resurse! Și pentru ce motiv? Se așteaptă de la tine să creezi produse sau servicii care să crească profitabilitatea companiei. Da, fără profit nu există compania. Și creșterea profitabilității companiei poate fi făcută prin creșterea productivității.

Ce este productivitatea?

Probabil că productivitatea se înțelege cel mai bine prin formula:

Productivitate = Ceea ce facem/ Cât ne costă ceea ce facem

Ceea ce facem este, în general, Valoarea tuturor produselor vândute

iar Cât ne costă ceea ce facem reprezintă costul total necesar pentru a produce „Ceea ce facem” (cost cu munca, cu materialele, timp, energie, risipă și defecte).

Așadar, cum putem crește productivitatea companiei?

Ei bine, putem crește valoarea numărătorului, a ceea ce facem:

  • Facem mai multe produse cu același cost;

  • Facem produse mai bune care se vând cu un preț mai mare;

  • Creăm un serviciu mai bun pentru client;

  • Facem produsul convenabil pentru client și vindem mai mult.

În fiecare dintre aceste cazuri creăm o valoare mai mare.

Sau, o altă opțiune ca să creștem productivitatea este să micșorăm numitorul:

  • Mai puține ore de muncă;

  • Mai puțină energie consumată;

  • Mai puțin material;

  • Mai puține defecte;

  • Mai puțină risipă.

În toate aceste cazuri putem să mulțumim șeful și investitorii prin creșterea productivității.

Partea frumoasă este că micșorând numitorul putem crește valoarea numărătorului; de exemplu, micșorând numărul de defecte, putem produce mai mult cu același cost.

Nu uitați că o companie are succes doar dacă oferă atât valoare cât și productivitate.

Compania de succes oferă atât valoare cât și productivitate.

Fiind productiv dar oferindu-i clientului ceea ce nu vrea, rezultă un eșec.

Similar oferindu-i clientului valoare dar cu productivitate foarte mică, va supăra proprietarii companiei.

Fiecare dintre noi este deja o persoană care creează productivitate, atât la serviciu cât și acasă. Deciziile pe care le luăm sunt conduse de dorința de a fi mai productivi.

Să analizăm viața zilnică; sunt foarte puține lucruri pe care le facem numai o dată.

De cele mai multe ori facem aceleași lucruri în fiecare zi la servici.

De cele mai multe ori avem de făcut aceleași lucruri în fiecare zi acasă.

Gândiți-vă la ziua de azi sau la cea de ieri:

Ce ați făcut?

Cât a durat până ați finalizat fiecare lucru?

Ați risipit timp sau materiale în acest proces?

Aceasta este doar o estimare.

Dar, dacă sunteți o persoană competitivă probabil că încercați să găsiți o cale de a vă crește productivitatea. Începi să te întrebi: De ce am fost atât de productiv azi? De ce am fost atât de NE-productiv săptămâna trecută?

Poate începi să iei notițe și să vezi ce face unele zile mai productive decât altele.

Poate că aceste cunoștințe suplimentare te vor ajuta să fi mai productiv atât la servici cât și în viață.

Și, credeți-mă, când productivitatea crește, toată lumea va remarca acest lucru.

Spune-mi părerea ta mai jos, într-un comentariu sau trimite-mi un email dacă vrei să discutăm o situație concretă.

M-as bucura sa-mi spui parerea ta